Pretotípus építési ötletek

Fake it before you make it! – Azaz imitáld mielőtt elkészítenéd!

Néhány ötlet, hogyan lássunk neki a pretotípus építésnek

-          Mechanikus török – komplex vagy le nem fejlesztett technológiai feladatok emberekkel való helyettesítése. A 18. századbeli „sakkautomatáról” kapta a nevét, melyről azt hitték, hogy gépiesített, míg csak egy alacsonynövésű sakkmester ült benne.

-          Pinokkió – egy nem működő verziója a terméknek, szolgáltatásnak. Akkor használható a legjobban ha a forma, méret, stb fontos szerepet játszik a termék fejlesztésében

-          MVP (Minimum Viable Product)  – Ez már egy funkcionáló verzió, de annyira teljesen lecsupaszítva amennyire csak lehet. Eric Ries – Lean startup mozgalmából jön az elnevezés. Csak a legfontosabb funkciót hagyjuk meg, ezzel csökkentve a minimumra a fejlesztés idő és anyagi szükségleteit.

-          A helybenmaradó – mielőtt a teljes célközönséged megcélzod, először egy kis mintán ellenőrzöd (Gyakori a kommunikációs kampányoknál az A/B tesztelés. Pl: hírlevelek kiküldésénél.) Sok esetben nem a termék kifejlesztése kerül sok időbe, hanem a megfelelő skálázás. Eljuttatni a megfelelő nagy számú közönséghez azt. Csökkenti a marketingre és a tesztelésre fordított költségeket és időt ha csak kisebb / helyi célcsoportot kell megcéloznunk.

-          Kamuajtó – Egy még nem létező termék vagy szolgáltatás zsákutcába való kihelyezése, az utcába való behajtás engedélyével. Ez weben könnyen és gyorsan létrehozható többek között egy új menüpont beépítésével. Előrendelések felvétele (pl: kickstarter) kíválóan használható.  Hogyan hozzuk létre?

-          Mintha az enyém lenne – mielőtt beruháznál a saját ötleted megvalósításához szükséges eszközökre, előbb próbáld meg kölcsönkérni vagy kibérelni.

-          Csomagold újra – Tedd rá a saját címkédet egy már meglévő a tiedhez hasonlító termékre. Itt természetesen nem lopásról van szó. Az eredeti termék vagy szolgáltatás felhasználása mindig az eredeti gyártást végző fél jóváhagyásával történik. Gondoljunk példaként a “white label” termékekre, a stock képek felhasználására vagy az előre elkészített és megvásárolható weblapok (mint ez is) tartalommal való feltöltésére.

Válaszolj.

Ezeket a HTML tageket és attribútomokat tudod használni: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>