pretotípus vs. prototípus

A prototípus kifejlesztése segít abban, hogy egy kutatásnál vagy vélemények megkérdezésénél pontosabban fel tudjuk mérni a piaci igényeket. Ám sokszor egy rendes prototípus kifejlesztése túl sok idő, pénz és energia ráfordításába kerül. Teljesen normális heteket vagy akár éveket és viszonylag sok pénzt fordítani egy rendes prototípus kifejlesztésébe.

A bukás nem opció? Lehet, hogy valaki így gondolja, de egy új termék vagy szolgáltatás fejlesztésénél mégis ez a legvalószínűbb eredmény! A pretotípus fejlesztés nem azért van, hogy egy termék vagy szolgáltatás ne bukjon el. Épp ellenkezőleg. Azért van, hogy minél olcsóbban, gyorsabban és fájdalommentesebben bukjon el! (Ha el kell neki.)  

  • Hogyan tudunk elbukni?
    • Bele sem kezdünk! (Ekkor elbukjuk az ötletben rejlő lehetőséget!)
    • Megépítjük! (Nagy százalékban el fogunk vele bukni. Sokszor drágán, fájdalmasan és időigényesen.)
    • Kipróbáljuk, hogy a megfelelő dolgot akarjuk-e megépíteni! (Pretotípust építünk.)

Ha már van egy működő prototípusunk ami nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, akkor sokkal nehezebb azt elengedni, sokszor gondolkozunk úgy, hogy „majd még extra funkciókat hozzáfejlesztünk, hogy jobban működjön”. Ekkor pedig már búcsút inthetünk annak, hogy gyorsan és fájdalommentesen bukjunk el.

A pretotípus segít valós használati és piaci adatokat gyűjteni, hogy meg tudjunk hozni egy megépítsük / ne építsük meg döntést.

 

Pretotípus Prototípus
Az állapota - Nem mindig funkcionál - mindig funkcionál
Ráfordítások - Minimális (napok és kevés pénz) - Sokszor túl sok időt, pénzt és energiát emészt fel.
Mire ad választ? - A megfelelő dolgot építjük meg?- Megépítsük-e?

- Ha megépítjük, használni és venni fogják-e?

- Meg tudjuk-e építeni?- Rendesen fog-e működni?

-Úgy működik-e mint terveztük?

- Hogyan fogják használni az emberek?

 

Hol helyezkedik el a termék életgörbén? Az ötlet és a pretotípus gyártás között. A termékfejlesztés előtti utolsó fázis.

Általánosságban mondva, ha rossz termék vagy szolgáltatás kifejlesztésébe kezdünk bele, nincs annyi idő és pénz, hogy azt üzletileg sikeressé tegyük.

Válaszolj.

Ezeket a HTML tageket és attribútomokat tudod használni: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>